Handelsbetingelser

Kontaktinformationer

Hillerup ejes af Karina Hillerup Rimmen – alt hvad der handles, sker under navnet Rimdesign.dk

Hillerup
Gabelsparken 96
DK-6740 Bramming
CVR: 39792931
Tlf.: 23 71 48 48

E-mail: kontakt@rimdesign.dk

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.rimdesign.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

Bestilling

www.rimdesign.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle.

Det kræver dog en henvendelse  – anvisning findes på siden – til mail kontakt@rimdesign.dk eller til mobil 2371 4848 – hvorefter videreforløb aftales.

For at handle på www.rimdesign.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, der er tilknyttet MobilePay. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Betaling

Privatkunder kan betale hos os via Mobilepay eller bankoverførsel (forudbetaling).

Hvis du handler direkte og personligt accepteres kontanter også.

Alle priser er uden moms, da Hillerup ikke er momspligtig.

Bankforbindelse

Skjern Bank
Reg. nr. 7780
Kontonr.:

Ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen.

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos Rimdesign.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling via sms eller mail.

 

Leveringsomkostninger pålægges.

Levering

Levering vil typisk ske med Post Nord.

Pris på forsendelse er som følger:

Levering med Post Nord:

Typisk vil køb af af op til 3 engle koste porto + fragtomkostninger – i alt 20,- kr.

Udover dette antal vil prisen stige i forhold til Post Nords takster.

Fri levering ved afhentning i Gabelsparken 96, 6740 Bramming

 

Leveringstid

Levering er 1-2 hverdage i øjeblikket.

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder, skal du sende en mail til kontakt@rimdesign.dk og fortælle, hvorfor du ønsker at returnere den vare du har købt.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Undtagelser til fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

Varens stand, når sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Hillerup – Rimdesign.dk. Gabelsparken 96, 6740 Bramming

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Du må returnere med valgfrit fragtselskab.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 8 dage efter, du har fortrudt dit køb.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen for varens værdi, men ikke leveringsomkostningerne

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
•    du reelt har taget varen i brug,
•    den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
•    du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 8 dage efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kontakt@rimdesign.dk eller telefonisk på 2371 4848

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Hillerup. Gabelsparken 96, 6740 Bramming.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200,00 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos www.rimdesign.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr

 

Persondata

For at kunne handle hos rimdesign.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredje part.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hillerup / Rimdesign.dk Kontakt@rimdesign.dk